Все още не е ясно какъв ще бъде новият модел, по който ще плащаме за пътуването си, както и цената за пропътуван километър

Тол такси сменят винетките. Все още не е ясно какъв ще бъде новият модел, по който ще плащаме за пътуването си, както и цената за пропътуван километър. Възможно е тя да бъде от под стотинка до десет стотинки, но всичко това ще се разбере до края на годината, когато ще е готов анализа на трафика и ще предложи  новите такси.

 

Така тол таксите ще влязат в сила не по рано от 2018-та година. На този етап обаче промени няма, пътят до морето това лято, ще ни струва точно толкова, колкото и сега.

 

 

Такса пропътувано разстояние да замени винетките - Това е един от вариантите, сред които ще трябва да избира правителството. Тя ще се изчислява с помощта на GPS-системи. „Цената спрямо съществуващата винетка в масовия случай няма да бъде надхвърлена, но все пак тези, които пътуват хиляди километри ежегодно - по 20, 50 или 100 хиляди километра, естествено за тях цената ще бъде по-висока”, категоричен е Лазар Лазаров от АПИ.

 

Според експертите, този вариант е по-справедлив от сегашния. Друга идея е таксата да е различна за старите и новите пътни участъци, които тепърва ще се строят. „И тогава тя е различна, и тогава тя може да достигне до въпросните 10 стотинки на километър”, заяви регионалният министър Лиляна Павлова.

 

Обсъжда се плавен преход - първоначално таксите да са за тежкотоварните автомобили, а леките – да продължат да пътуват с винетки. „Когато обаче ние въведем тол такса за цялата републиканска мрежа магистрали и първокласни пътища, тогава цената ще е много по-ниска и от 10 стотинки, ако я ползват автомобилите на този принцип”, допълни Павлова.

 

Идеята е шофьорите на тирове и камиони да плащат повече, защото пътуват повече и увреждат пътната настилка. Преди да се въведат новите такси обаче трябва да се построят още няколко големи пътни артерии. Сред тях е Северната скоростна тангента на София, чието строителство започна днес. Тя ще свързва четири магистрали – „Люлин”, „Тракия”, „Хемус” и бъдещата – София – Калотина. Строителството трябва да приключи до края на годината. В противен случай можем да загубим 180 млн.лв. европари.

 

При първото затопляне на времето ще започнат и ремонти на ключови булеварди в София. Може би най-големия транспортен хаос тази пролет очакваме да настъпи съвсем скоро на "Цариградско шосе". Там предстои да се работи в участъка от алея "Яворов" до моста на "4-и километър" и от разклона за летището и "Младост" до разклона за "Околовръстния път". Ремонт ще има на бул. "Дондуков", чиито павета ще бъдат пренаредени, пешеходната част на "Витошка" и районът около "Руски паметник".