Предложението е част от промените, които експерти готвят, за затягане на контрола при движението

 

Двойни глоби на пътя през празничните и почивните дни. Предложението е част от промените, които експерти готвят, за затягане на контрола при движението. Статистиката в това отношение е категорична: най-много пътни инциденти, често и с фатален изход, стават именно през уикендите, както и през празничните дни. Данните показват, че годишно общо загиналите в един от почивните дни са 106 души. В делничен ден средно жертвите са 83.  

 

Всеки път, когато уикендът наближи, Николай има едно на ум, сядайки зад волана. „Трафикът е много натоварен, особено в петък след 4.30. Емоциите са големи, събота и неделя има празници, кой подпийнал, кой весел - всеки бърза”, казва той.

 

Забързани в трафика, шофьорите, често пренебрегват забраните на пътя. А последиците нерядко са фатални. Показва го и статистиката. „Дните петък, събота и неделя наистина са травматични, стават най-много катастрофи, тъй като и трафикът тогава е най-оживен”, заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

 

„Интензивността е по-голяма и всяка грешка или провинение много лесно преминават в пътно-транспортно произшествие”, допълва Алекси Кесяков от Комисията по проблемите на безопасността на движението.

 

Затова за всяка грешка на пътя експертите искат двойна глоба. „В тези празнични дни загиват близки, познати, тръгнали на почивка, тръгнали на празник – и изведнъж попадат в ПТП, което им обръща живота на 180 градуса”, коментира Кесяков.

 

В някои съседни държави, като Сърбия например, шофьорите се наказват двойно и ако прекрачат правилата в присъствието на дете.

 

По-солени глоби се обмислят и за шофьори, които нарушават правилата, докато возят пътници. За 4 години смъртта си в катастрофи са намерили над 700 пътници, а ранените са почти 11 400. Глоби ще има и за пътници, които се качват при водачи – без книжка или „Гражданска отговорност”, или такива които си позволяват да карат пили или дрогирани.

 

И още една стъпка към повишаването на контрола – депутатите от Транспортната комисия окончателно върнаха фишовете от мобилните камери на КАТ. Предстои узаконяването им да се приеме от депутатите и в пленарната зала.