Ако учителите подменят резултата, трябва да понесат строго наказание, смята Сергей Игнатов

 

"Ние сме изключително изостанали в начина на провеждане на изпити. По време на изпита децата трябва да имат достъп до калкулатори, до справочници". Това заяви за "Здравей, България" Сергей Игнатов, бивш министър на образованието и науката. Той изтъкна, че "ако един ученик не знае какво да отвори и къде да погледне, значи на нищо не е научен". 

 

Експертът даде пример с финландското образование, в което не се пишат оценки и учениците не се стресират. 

 

По повод предизвикалите бурни дискусии резултати от миналогодишните матури, според които училища в Кърджали и Ардино са в топ 10, Игнатов коментира: "Докато не се докаже нещо за Кърджали, за Ардино или за където и да било другаде, не бива да лепваме петно върху местната учителска колегия. Но ако се окаже, че учителите участват в подмяната на резултата, то всеки от тях трябва да понесе много строго наказание".

 

"Въпросът е, че училищата с по-висок успех привличат повече кандидати. Основният проблем на първо място е, че всички от нашето поколение сме били изпитвани и задължително амбициите на повечето родители са били оценки 5 и 6. И родителите на сегашните ученици, и преподавателите им са били изпитвани по тази система и те без логично обяснение са готови да подменят резултата, та да може и техните възпитаници да бъдат с шестици", заяви Игнатов.