През цялото лято ще продължи работата по основните артерии към Бургас, Свиленград и Кулата

 

Ремонти по гарите и железопътната мрежа в страната. През цялото лято ще продължи работата по основните артерии към Бургас, Свиленград и Кулата, съобщиха за Нова телевизия от Национална компания „Железопътна инфраструктура“. На места ще се работи предимно нощем, за да не се нарушават разписанията. 

 

По скоростните магистрали, финансирани по Оперативна програма “Транспорт”, 50%  от рехабилитацията на трасето от Септември до Пловдив е завършена. Линията от Пловдив до Бургас е готова почти 90%. Завършени са и 75% от дейностите по реконструкцията на жп магистралата от Димитровград към Свиленград. 

 

И трите трасета трябва да са готови изцяло до края на годината. По тези линии влаковете ще могат да развиват до 160 километра в час или с други думи от София през Пловдив до морето ще пътуваме с влака за по-малко от 5 часа.

 

До началото на август трябва да приключи един отдавна чакан ремонт – този по основната артерия към Гърция. Участъкът между „Захарна фабрика” и „Горна баня” се ремонтира основно за първи път от над 20 години. В момента повечето влакове обикалят София. От БДЖ са подсигурили и автобуси. 

 

Така както ремонтите по пътищата причиняват задръствания и тапи, трябва да понесем неудобството от ремонта и по жп мрежата. Освен повече сигурност на релсите, печелим и по-бързо пътуване. След ремонта на подхода към София, влаковете ще стигат от столицата до Благоевград поне с 15 минути по-бързо. Също толкова ще се намали и пътуването от София до Мездра, когато приключат ремонтите по Искърското дефиле. 

 

Според Златин Крумов, зам.-генерален директор „Експлоатация“ в НКЖИ, при обектите с национално финансиране се гони проектна скорост от 70 до 110 километра в час.

 

От средата на август до края на годината ще се ремонтира и подбалканската железопътна линия – между Клисура и Христо Даново. 14-километровият железен път не е пипан от две десетилетия. БДЖ ще осигурява автобуси там, където е необходимо прекъсване на движението. При някои ремонти обаче условията позволяват да се работи и без да се нарушават разписанията. Предстоящите пресявки на железопътната линия ще се изпълняват нощем, за да не се нарушават графиците на влаковете, уверяват от НКЖИ.

 

Целта при скоростните трасета, финансирани от Европа, е влаковете да летят със скорост от 160 километра в час. Хипотетично това означава до няколко години от София до Бургас да пътуваме около 4 часа, а до Свиленград – около 3 часа и половина.

 

Отново с европейски пари, но до края на тази година с нов облик трябва да изгреят гарите в София и Бургас. Заедно с гарата в Пазарджик трите проекта са на обща стойност почти 70 милиона лева. Ако в следващите четири години бъдат осигурени пари от Европа, ще светнат още гари, сред които тези в Стара Загора, Ямбол, Чирпан и Карнобат.