Дори дребни неща като опаковките могат да покачат цената на крайния продукт

 

Повишението на цената на хляба е неизбежно, обявиха от Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите у нас. 

Още по темата

 

За една малка пекарна в София добрата новина и е, че от първи август, цената на електричеството остава същата, защото бизнесът е малък, купува ток от енергото, а тези тарифи се измениха незначително.

 

При големите обаче, които пазаруват от свободния пазар, промяна има и тя е нагоре.  Дори наглед дребни неща като опаковките за хляба  могат да покачат цената на крайния продукт, смятат производители. „Дори една част от стотинката да се вдигне цената, един наш клиент - прозводител на хляб ползва стотици хиляди или милиони пликове годишно. Това вече става много сериозна сума на годишна база”, коментира Иво Жеков, управител на предприятие за производство на опаковки.

 

Неизбежно е, че ще има повишение на разходите, смятат икономистите. Невинаги е добър вариант обаче бизнесът да ги компенсира с цената на стоките.  „Ако в сектора има голяма конкуренция, това не е най-добрият вариант за една фирма, така че може да се прибегне до съкращаване на разходи, намаляване на инвестиции”, коментира Калоян Стайков от Института за пазарна икономика.