На Министерството на туризма ще бъде предложено да се понижи категорията му

 

„За мен е необяснима реакцията на охраната на хотела, защото веднъж те вече ни посрещнаха и изпратиха любезно, а когато ги посетихме заедно с екип на Комисията за защита на потребителите, това изнерви охранителите. Те изтръгнаха микрофона и телефона от ръцете ми. Причината аз да вдигна телефона си и да снимам, беше, че исках да отклоня вниманието от оператора. Това беше единственото средство от една страна на защита, и от друга – да продължа да търся истината”, разказа репортерът на Нова Рада Богданова, която тръгна по следите на зрителски сигнал за нередности в хотел на родното Черноморие.

 

Съмнението на туристката Антоанета, че с мъжа ѝ и детето им не са попаднали в очаквания от рекламата четиризвезден хотел, започва още на входа. Движели се по тъмни коридори, в които светлината от фотоклетките разкрива странни петна и белези. Не е както трябва и вътре в стаите. В 425-а Антоанета заварва развален хладилник. От рецепцията ѝ препоръчват да търси камериерките. Операцията "работещ хладилник" отнема повече от час. За телевизора обаче Антоанета се отказва да чака пак. Вече ѝ е ясно, че не е в очаквания четиризвезден хотел.
Стаята на Антоанета беше заета при посещението ни, затова от хотела ни предложиха да разгледаме друга, с работещ хладилник.  

 

В наша чест, в другата стая заварваме заредени чаши над табелата "четири звезди", но телевизорът не работи. Охраната извика на помощ камериерката. И в тази, избрана от управата стая, разпознаваме белезите на изхабения хотел. А от терасата ѝ виждаме как летовниците са оставени до басейна без всякаква сянка.

 

Несигурно е положението и над главите на обядващите. В платнищата, които са останали да ги пазят от слънцето и вятъра, прозират дупки. В един четиризвезден хотел е задължително барът да работи. Оказва се, че не са заредени още и автоматите за безалкохолни напитки - въпреки че според офертата на друга туристка - Даниела, на семейството ѝ се полага сок при всяко ядене.

 

Асансьор в четиризвезден хотел в Слънчев бряг може да премаже човек. Въпреки анонса, който записахме пред тях, охраната ни изпрати любезно от хотела. И рязко смени отношението си, когато се върнахме с инспектори от Агенцията по метрологичен и технически надзор, по изрично настояване на агенцията за нашето присъствие.

 

Констатациите на агенцията: въпреки че е длъжен, хотелът няма сключен договор с фирма за подръжка на асансьорите. За нарушението ще бъде глобен.

 

„При първото ни посещение от хотела предложиха да снимаме в избрана от тях стая, при положение, че бяхме информирани за мухъл в банята, както и за много други несъответствия с категорията от четири звезди на хотела. Същата тази информация се потвърди от още зрители на Нова, които се свързаха с нас след излъчването на репортажа в Новините”, допълни репортерът Рада Богданова.

 

Хората, които сигнализираха на Новините на Нова за нередностите в хотела, са  използвали оферта за почивка в интернет на стойност от 80 лв. за нощувка. На ценоразписа на рецепцията наш екип обаче видя цена от 120 лв. за нощ.

 

„Предстои съставяне на административен акт за нарушение. Става въпрос за представяне на туристическа услуга „хотелиерство” доста под качеството на определената категория. Около 15-16 са несъответствията в категорията на хотела и по стаите. Ще има и предложение към Министерството на туризма за понижаване в категория на хотела”, обясни Николай Стойков, регионален директор на Комисията за защита на потребителите в Бургас.

 

По думите му клиентите трябва да предявят своите претенции за обезщетение заради изживяните неудобства.

 

„Сега има свръхпредлагане. Имаме 400 хотела. Как Комисията за защита на потребителите може да се справи”, попита Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска организация.

 

Комисията за защита на потребителите призова гражданите да ги уведомяват, ако се натъкнат на нередности по време на почивката си.

 

Повече по темата гледайте във видеото.