Ще има ли масови съкращения на служители?

 

Държавата – с нов опит да оздрави железниците, след като продажбата на "Товарни превози" за трети път удря на камък. 

Още по темата

 

Заради липса на инвеститорски интерес приватизацията на държавното дружество е под въпрос. Ще доведе ли това до масови съкращения в железниците?

 

Гара "Илиянци" се е превърнала в разпределителен център за товари. Всеки ден от тук тръгват десетки вагони с товари към различни точки на страната. Хората, които работят тук, са притеснени от евентуални съкращения, а държавата мисли варианти за оздравяване на товарните превози и стабилизиране на железниците. 

 

Десетки вагони със скрап, въглища и горива. И десетки посоки, по които продължават пътя си от тази гара. Всеки ден тук се композират десетки вагони като този, които тръгват към различни части на страната.

 

Кой товар накъде продължава решава Цветослав. Той работи това от 12 години. Докато Цветослав прави поредните маневри на гарата, в транспортното министерство текат маневри за бъдещето на железниците. И за неговото работно място.

 

Държавата обещава съкращенията да са минимални. Въпреки че след като продажба на железниците няма да има следва план "Б" – товарните превози да се вдигнат на крака. Все по-трудна задача на фона на намаляващи обороти, разпродажба на активи и изземване на товари и клиенти.

 

Синдикатите обаче искат гаранции. Първо, че железопътният транспорт е приоритетен. И второ, че съкращения няма да има.

 

С какви мерки работното място на Цветослав ще се запази – разговорите тепърва започват.

 

Държавата очаква и разрешение от Брюксел, за да може да отпусне пари от бюджета като помощ за стабилизиране на железниците.